پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227088
امسال زمستان زودتر از راه مي‌رسد
تاریخ انتشار : 1395/08/29 09:31:49
نمایش : 1095
کارشناس سازمان هواشناسي کشور با بيان اينکه کاهش دما، برف و باران نيمه شمالي کشور را ساعتهاي آينده در برمي‌گيرد، گفت: نيمه شمالي کشور در روزهاي آتي ۱۰ تا ۱۵ درجه سردتر مي‌شود که اين نشان مي‌دهد فصل زمستان زودتر از راه مي‌رسد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، امين‌حسين نقشينه درباره آخرين وضعيت جوي کشور در سه روز آينده اظهار کرد: سامانه بارشي در ساعات آتي وارد کشور خواهد شد و سواحل خزر و نيمه شمالي را در برمي‌گيرد.

وي ادامه داد: اين سامانه بارشي موجب کاهش دما، باران و برف در ارتفاعات البرز، شمال غرب و شمال شرق کشور مي‌شود و استانهاي مرکزي نيز از اين سامانه بارشي بهره مي‌گيرند.

اين کارشناس سازمان هواشناسي تصريح کرد: عمده بارشها که از امشب آغاز خواهد شد ابتدا در استانهاي مازندران، گيلان و گلستان خواهد بود که موجب آبگرفتگي معابر و سيلابي شدن رودخانه‌ها مي‌شود؛ البته بارشها در ارتفاعات و نقاط سردسير شمال و مرکز کشور به صورت برف خواهد بود.

نقشينه افزود: با توجه به ورود اين سامانه بارشي نيمه شمالي کشور و استانهاي حاضر در اين محدوده دچار کاهش 10 تا 15 درجه‌اي دما مي‌شود و ساير نقاط کشور نيز به طور محدودي سردتر خواهد شد.

وي با بيان اينکه هواي سرد تا پايان هفته در نيمه شمالي کشور باقي مي‌ماند، گفت: افت دما موجب بروز مشکلاتي براي مردم و محصولات کشاورزي خواهد شد بنابراين ساکنان نيمه شمالي کشور بايد خود را در روزهاي آتي براي زمستاني شدن شهرها و سرماي هوا آماده کنند.

اين کارشناس سازمان هواشناسي عنوان کرد: افت دما در روزهاي يکشنبه و دوشنبه در شمال، شمال شرق و شمال غرب کشور به‌طور محسوسي خواهد بود و دماي هوا حتي به زير صفر هم خواهد رسيد.

نقشينه با اشاره به تغيير وضعيت هوا در تهران اظهار کرد: تهران نيز در روزهاي شنبه و يکشنبه دچار بارشهاي باران و رگبار خواهد شد و دماي هواي پايتخت نيز تا روز چهارشنبه کاهش محسوسي پيدا مي‌کند و حتي روز چهارشنبه شاهد افت دما تا زير صفر خواهيم بود.

وي درباره رفع آلودگي هواي کلانشهرها به‌ويژه استان تهران نيز گفت: سامانه بارشي که با خود باد و باران را به‌دنبال دارد موجب کاهش آلودگي هواي کلانشهرها و استان تهران خواهد شد و از امشب کيفيت هوا بهبود پيدا مي‌کند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html